WSTĘP

  1. Swederm sp. z o. o. z siedzibą w Gdyni, adres: ul. Szyprów 2, 81-561 Gdynia, KRS: 0000901627, dalej “Swederm”, zobowiązuje się do zapewnienia dostępności strony internetowej https://swederm.pl dla wszystkich użytkowników.
  2. Celem Swederm w obszarze dostępności jest przeciwdziałanie dyskryminacji oraz zapewnienie wszytskim równego traktowania, w tym osobom ze szczególnymi potrzebami, w możliwie największym stopniu, na zasadzie równości z innymi osobami.

PODSTAWY PRAWNE

  1. Ustawa z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.
  2. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/882 (European Accessibility Act – EAA).

CZYM JEST DOSTĘPNOŚĆ?

  1. Dostępność cyfrowa oznacza tworzenie stron internetowych, aplikacji i dokumentów w taki sposób, aby każdy mógł z nich korzystać – także osoby ze szczególnymi potrzebami i niepełnosprawnościami.
  2. Informacje powinny być zrozumiałe i możliwe do odczytania lub odsłuchania, niezależnie od tego, czy użytkownik widzi, słyszy, porusza się sprawnie, czy ma inne szczególne potrzeby.
  3. Strona zapewniająca dostępność cyfrową to strona, która:
    1. działa z czytnikami ekranu dla osób niewidomych;
    2. tekst ma odpowiedni kontrast i czytelną czcionkę;
    3. można poruszać się po stronie tylko za pomocą klawiatury;
    4. zdjęcia i grafiki mają opisy tekstowe (tzw. alternatywne);
    5. filmy mają napisy lub transkrypcje.
  4. Celem dostępności cyfrowej jest to, by każdy – bez względu na ograniczenia – mógł samodzielnie znaleźć potrzebne informacje.

W JAKI SPOSÓB ZAPEWNIAMY DOSTĘPNOŚĆ CYFROWĄ?

  1. Swederm, jako właściciel sklepu internetowego, podejmuje działania mające na celu zapewnienie dostępności cyfrowej strony zgodnie z wymaganiami WCAG 2.1 AA oraz Europejskiego Aktu o Dostępności.
  2. Przeprowadzamy audyty i testujemy dostępność poprzez:
    1. regularne przeprowadzanie audytów dostępności strony internetowej;
    2. testowanie strony z użyciem narzędzi automatycznych oraz czytników ekranu;
    3. sprawdzanie poprawności struktury nagłówków, formularzy oraz kontrastu treści.
  3. Swederm dostosowuje techniczną stronę internetową poprzez:
    1. wdrażanie opisów alternatywnych (alt) do grafik i przycisków;
    2. zapewnienie obsługi strony wyłącznie za pomocą klawiatury;
    3. stosowanie czytelnych czcionek i kontrastowych kolorów;
    4. poprawę obsługi formularzy, w tym opisy pól, walidację i komunikaty o błędach.
  4. Stosujemy alternatywne formy dostępu takie jak:
    1. zapewnienie transkrypcji i napisów do materiałów wideo;
    2. oferujemy treści w wersji uproszczonej (język łatwy do czytania – ETR);
    3. umożliwiamy uzyskanie informacji telefonicznie lub przez formularz kontaktowy.
  5. Ułatwiamy dostęp do informacji i kontakt z nami poprzez:
    1. umieszczenie deklaracji dostępności na stronie internetowej;
    2. wyznaczenie osoby kontaktowej ds. dostępności cyfrowej;
    3. udostępnienie prostego formularza do zgłaszania problemów z dostępnością.
  6. Dbamy o szkolenia i nadzór poprzez:
    1. szkolenie pracowników i współpracowników Swederm z zasad dostępności cyfrowej;
    2. wdrażanie procedur reagowania na skargi związane z niedostępnością;
    3. uwzględnianie zasad dostępności przy aktualizacji treści i rozwoju strony.

W JAKI SPOSÓB ZAPEWNIAMY DOSTĘPNOŚĆ CYFROWĄ?

  1. Swederm, jako właściciel sklepu internetowego, podejmuje działania mające na celu zapewnienie dostępności cyfrowej strony zgodnie z wymaganiami WCAG 2.1 AA oraz Europejskiego Aktu o Dostępności.
  2. Przeprowadzamy audyty i testujemy dostępność poprzez:
    1. regularne przeprowadzanie audytów dostępności strony internetowej;
    2. testowanie strony z użyciem narzędzi automatycznych oraz czytników ekranu;
    3. sprawdzanie poprawności struktury nagłówków, formularzy oraz kontrastu treści.
  3. Swederm dostosowuje techniczną stronę internetową poprzez:
    1. wdrażanie opisów alternatywnych (alt) do grafik i przycisków;
    2. zapewnienie obsługi strony wyłącznie za pomocą klawiatury;
    3. stosowanie czytelnych czcionek i kontrastowych kolorów;
    4. poprawę obsługi formularzy, w tym opisy pól, walidację i komunikaty o błędach.
  4. Stosujemy alternatywne formy dostępu takie jak:
    1. zapewnienie transkrypcji i napisów do materiałów wideo;
    2. oferujemy treści w wersji uproszczonej (język łatwy do czytania – ETR);
    3. umożliwiamy uzyskanie informacji telefonicznie lub przez formularz kontaktowy.
  5. Ułatwiamy dostęp do informacji i kontakt z nami poprzez:
    1. umieszczenie deklaracji dostępności na stronie internetowej;
    2. wyznaczenie osoby kontaktowej ds. dostępności cyfrowej;
    3. udostępnienie prostego formularza do zgłaszania problemów z dostępnością.
  6. Dbamy o szkolenia i nadzór poprzez:
    1. szkolenie pracowników i współpracowników Swederm z zasad dostępności cyfrowej;
    2. wdrażanie procedur reagowania na skargi związane z niedostępnością;
    3. uwzględnianie zasad dostępności przy aktualizacji treści i rozwoju strony.

JAK MOŻESZ ZGŁOSIĆ SKARGĘ, JEŚLI NASZA STRONA LUB USŁUGA NIE JEST DOSTĘPNA?

  1. Jeśli zauważysz, że coś na naszej stronie internetowej lub w naszej usłudze jest niedostępne (np. formularz, treść, sposób kontaktu) – możesz złożyć skargę.
  2. Możesz to zrobić na trzy sposoby:
    1. Na piśmie
      1. możesz przynieść pismo osobiście do naszej siedziby, adres: ul. Szyprów 2, 81-561 Gdynia;
      2. możesz wysłać pismo pocztą tradycyjną na nasz adres, czyli ul. Szyprów 2, 81-561 Gdynia;
      3. albo wysłać je na nasz adres do doręczeń elektronicznych AE:PL-95811-93001-VWRAG-24.
    2. Ustnie
      1. możesz zadzwonić do nas i przekazać treść skargi,
      2. albo powiedzieć ją podczas wizyty – spiszemy ją wspólnie do protokołu.
    3. Przez Internet
      1. za pomocą formularza kontaktowego dostępnego na naszej stronie;
      2. lub na adres e-mail – sklep@swederm.pl.
  3. Po złożeniu skargi odpowiemy na nią w ciągu 30 dni.
  4. Jeśli sprawa będzie trudna – poinformujemy Cię, dlaczego potrzebujemy więcej czasu. Skargę rozpatrzymy maksymalnie do 60 dni.
  5. Jeśli nie odpowiemy w terminie – Twoja skarga będzie uznana za rozpatrzoną pozytywnie i zrealizujemy Twoją prośbę w ciągu 6 miesięcy.
  6. Nasza odpowiedź będzie zawierać:
    1. informację, czy skarga została uznana (lub nie),
    2. uzasadnienie naszej decyzji,
    3. termin realizacji żądania (jeśli skarga została uznana),
    4. imię i nazwisko oraz stanowisko osoby, która udzieliła odpowiedzi.
  7. Jeśli się nie zgadzasz z naszą odpowiedzią możesz:
    1. skorzystać z mediacji lub innego sposobu rozwiązania sporu,
    2. zawiadomić odpowiedni urząd o naruszeniu zasad dostępności (zgodnie z art. 67 ustawy).

CO POWINNA ZAWIERAĆ SKARGA?

  1. Skarga powinna zawierać:
    1. imię i nazwisko konsumenta;
    2. adres do korespondencji, e-mail lub numer telefonu – wraz ze wskazaniem preferowanego sposobu kontaktu;
    3. wskazanie produktu lub usługi, których dotyczy skarga;
    4. opis wymagania dostępności, które nie zostało spełnione, oraz żądanie jego zapewnienia przez sklep.
    5. Dodatkowo można wskazać preferowany sposób, w jaki dostępność powinna zostać zapewniona (np. udostępnienie treści w alternatywnym formacie, poprawa błędu technicznego itp.).
  2. Skargi niepełne (czyli takie które nie mają wymaganych danych) mogą zostać pozostawione bez rozpatrzenia.
  3. Wzór skargi dostępny jest poniżej. Jeżeli chcesz, możesz z niego skorzystać ale nie jest to konieczne.

WZÓR SKARGI NA BRAK DOSTĘPNOŚCI - plik do pobrania

KONTAKT W SPRAWACH DOSTĘPNOŚCI

Email: sklep@swederm.pl

Telefon: +48 573 900 894

Osoba ta przyjmuje zgłoszenia o trudnościach z dostępnością oraz wspiera klientów w uzyskaniu informacji w dostępnej formie.

MONITOROWANIE I AKTUALIZACJA

Polityka dostępności jest przeglądana i aktualizowana nie rzadziej niż raz w roku lub po wprowadzeniu większych zmian w naszym serwisie internetowym.

DATA PRZYJĘCIA I PUBLIKACJI

Polityka została przyjęta dnia 27.06.2025 r. i opublikowana na stronie internetowej.

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI  

Swederm sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni adres: ul. Szyprów 2, 81-561 Gdynia, KRS: 0000901627,  zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze oraz Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/882 (European Accessibility Act – EAA).

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej swederm.pl.

STAN DOSTĘPNOŚCI CYFROWEJ

Strona internetowa Swederm.pl jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze oraz z wytycznymi WCAG 2.1 na poziomie AA.

NIEDOSTĘPNE TREŚCI

  • Poprawa niektórych atrybutów ALT zdjęć;
  • poprawa współczynnika kontrastu czcionek do tła w module opinii firmowych i produktowych. 

POWODY BRAKU PEŁNEJ DOSTĘPNOŚCI

Braki wynikają z ograniczeń technicznych oraz aktualizacji wdrażanych etapami.

PRZYGOTOWANIE DEKLARACJI DOSTĘPNOŚCI

Data sporządzenia deklaracji: 27.06.2025 r.

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 27.06.2025 r.